Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Плисківської сільської ради Ніжинського району Чернігівської області «Про затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Плисківської територіальної громади»
І. Визначення проблеми
Аналіз регуляторного впливу підготовлено на виконання та з дотриманням вимог статей 8, 9, 31-38 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року, № 308 (із змінами). Цей документ містить обґрунтування необхідності прийняття регуляторного акту – рішення Плисківської сільської ради «Про затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Плисківської територіальної громади».
На сьогодні в Плисківській територіальній громаді діють Правила благоустрою, забезпечення чистоти, порядку утримання і прибирання вуличних, дворових територій, парків, скверів та додержання тиші в громадських місцях (далі – діючі Правила благоустрою), якими установлено порядок благоустрою та утримання територій об'єктів благоустрою територіальної громади, регулюються права та обов'язки учасників правовідносин у сфері благоустрою, визначається комплекс заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку на території населених пунктів територіальної громади, та спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини, обов’язковий для виконання сільською радою, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності і підпорядкування, органами самоорганізації населення, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства.
Проте, діючі Правила благоустрою не у повній мірі відповідають вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», оскільки були прийняті сільською радою без проведення регуляторних процедур, передбачених цим Законом. Також, у діючих Правилах благоустрою не визначено меж відповідальності між органом місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання та населенням, що, зокрема, призводить до непорозумінь між вищезазначеними суб’єктами у сфері благоустрою.
Згідно із вимогами статті 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» правила благоустрою території населеного пункту розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Типові правила благоустрою території населеного пункту затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 № 310, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.12.2017 року за № 1529/31397 (далі - Типові правила).
На сьогоднішній день затверджені Правила благоустрою території населених пунктів Плисківської сільської ради не дозволяють у повній мірі, об’єктивно, за допомогою сьогоднішніх важелів впливу, регулювати відносини, що виникають у сфері благоустрою. Прийняття нового регуляторного акта дозволить врахувати, як вимоги Типових правил так і особливості території населених пунктів Плисківської територіальної громади, відповідно до вимог законодавства.
Підтвердження важливості проблеми:
Відсутність чітко регламентованих правил і норм поведінки юридичних та фізичних осіб у сфері благоустрою, єдиних для всіх населених пунктів громади, а також комплексу заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку в них.
Неможливість притягнення до адміністративної відповідальності осіб, винних у порушенні правил благоустрою, через відсутність або недосконалість у відповідності нормам законодавства таких правил, затверджених органом місцевого самоврядування.
Окремою проблемою залишається питання поводження з твердими побутовими відходами - санітарна очистка території громади. Відсутність ефективної системи поводження з побутовими відходами (роздільний збір, наявність розвинутої мережі приймальних пунктів вторинної сировини, переробка вторинних ресурсів) створюють передумови для утворення стихійних звалищ, що суттєво погіршує санітарно-гігієнічні умови середовища.
Одним з найважливіших питань територіальної громади є стан дорожнього покриття, який як в межах населених пунктів, так і поза ними, знаходиться в незадовільному стані. У цілому по громаді мережа доріг загального користування забезпечує транспортне сполучення між населеними пунктами та доступність до районного та обласного центрів. Мережа автомобільних доріг потребує капітального ремонту, а подекуди і повної заміни дорожнього покриття. Постійний ріст інтенсивності руху щорічно спричиняє прогресуючі руйнування доріг що поступово призводить до погіршення стану мережі доріг загального користування.
Отже, проблема, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання є важливою та актуальною.
Основні групи (підгрупи), на які проблеми справляють вплив:
Групи(підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
|
Органи місцевого самоврядування |
+ |
|
Суб’єкти господарювання |
+ |
|
У тому числі суб’єкти малого підприємництва |
+ |
|
Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:
Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки її вирішення потребує нормативного регулювання та відповідно до чинного законодавства є компетенцією сільської ради.
Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:
Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючого регуляторного акта, яким затверджено Правила благоустрою території населених пунктів Плисківської сільської ради або чинних законодавчих та нормативно-правових актів вищої юридичної сили, оскільки існує пряма вказівка Закону про необхідність розв’язання подібних проблем, саме за допомогою прийняття регуляторних актів.
Зокрема, стаття 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначає, що правила благоустрою території населеного пункту розробляються для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Органи місцевого самоврядування забезпечують вільний доступ до затверджених Правил.
ІІ. Цілі державного регулювання
Цілі державного регулювання, безпосередньо пов’язані з розв’язанням проблеми:
Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної у попередньому розділі.
Основними цілями регулювання є:
- створення умов захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності як людини, так і суб’єктів господарювання середовища;
- визначення чітких вимог до організації роботи та заходів з благоустрою населених пунктів територіальної громади організаціями, установами, закладами, суб’єктами господарювання та мешканцями громади, їх прав та обов’язків;
- захист довкілля;
- покращення санітарного стану та мікроклімату на території населених пунктів територіальної громади;
- зниження рівня шуму;
- належне утримання та раціональне використання території населених пунктів територіальної громади;
- збереження об’єктів та елементів благоустрою, у тому числі зелених насаджень, їх раціональне використання;
- підвищення рівня екологічної культури населення;
- зменшення кількості звернень жителів територіальної громади з питань неналежного санітарного стану території населених пунктів.
При визначенні цілей регулювання застосовується індикатор зменшення масштабів проблеми у кількісному виміри, а саме: зменшення кількості звернень громадян з питань неналежного санітарного стану території населених пунктів Плисківської територіальної громади.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
3.1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 |
Неприйняття запропонованого регуляторного акта (залишення існуючої ситуації без змін) Дана альтернатива є неприйнятною через те, що існує пряма вказівка Закону України «Про благоустрій населених пунктів» про необхідність розв’язання подібних проблем, саме за допомогою прийняття регуляторних актів |
Альтернатива 2 |
Залучення юридичних та фізичних осіб до добровільного виконання дій, спрямованих на утримання населених пунктів громади в належному стані, збереженню елементів благоустрою Дана альтернатива є неефективною, оскільки залучення до вказаних дій на добровільній основі не є методом, що забезпечує постійне докладання зусиль до збереження благоустрою населених пунктів та такі дії можуть здійснюватися виключно на добровільній основі |
Альтернатива 3 |
Прийняття рішення Плисківської сільської ради «Про затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Плисківської територіальної громади» Затвердження Правил в запропонованій редакції забезпечить:
|
3.2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Витрати, пов’язані з організацією заходів з благоустрою населених пунктів територіальної громади, а також відновлення об’єктів благоустрою за рахунок місцевого бюджету становить орієнтовно 1000,00 тис. грн.
|
Альтернатива 2 |
Відсутність витрат за здійсненням контролю щодо дотримання норм у сфері благоустрою та організацію робіт та заходів з благоустрою населених пунктів територіальної громади, а також відновлення об’єктів благоустрою (економія місцевого бюджету становить орієнтовно 1000,00 тис. грн.) |
Витрати на проведення роз’яснювальної роботи серед мешканців територіальної громади та суб’єктів господарювання, що провадять діяльність на її території. У разі невиконання заходів з благоустрою мешканцями територіальної громади та суб’єктами господарювання, що провадять діяльність на її території, заходи щодо утримання об’єктів благоустрою будуть здійснюватися за рахунок місцевого бюджету
|
Альтернатива 3 |
|
Витрати, пов’язані з підготовкою регуляторного акта та його офіційним оприлюдненням в друкованому засобі масової інформації (становлять орієнтовно 10 000,00 грн.) |
Оцінка впливу на сферу інтересів громади
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Організація роботи та заходів з благоустрою населених пунктів територіальної громади, а також відновлення об’єктів благоустрою за рахунок місцевого бюджету |
Неможливі витрати на покращення санітарного стану через брак фінансування з місцевого бюджету |
Альтернатива 2 |
Залучення в розвиток інфраструктури територіальної громади бюджетних коштів у розмірі 1000,00 тис. грн., які мали б бути спрямовані на здійснення контролю за дотриманням правил благоустрою |
Витрати на виконання заходів щодо утримання об’єктів благоустрою за власний рахунок |
Альтернатива 3 |
|
Витрати на виконання обов’язків відповідно до затверджених правил благоустрою населених пунктів територіальної громади |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
0 |
0 |
5 |
41 |
46 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
0 |
0 |
11 |
89 |
100 |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Організація роботи та заходів з благоустрою населених пунктів територіальної громади, а також відновлення об’єктів благоустрою за рахунок місцевого бюджету |
Можливі витрати на покращення санітарного стану через брак фінансування з місцевого бюджету |
Альтернатива 2 |
Об’єм інвестувань на розвиток інфраструктури територіальної громади за рахунок бюджетних коштів становить 1000,00 тис. грн., які мали б бути спрямовані на здійснення контролю за дотриманням правил благоустрою |
Витрати на виконання заходів щодо утримання об’єктів благоустрою за власний рахунок |
Альтернатива 3 |
Чітке визначення прав та розподіл обов’язків у сфері благоустрою між громадянами, органами влади, установами, організаціями і суб’єктами господарювання |
Витрати на виконання обов’язків відповідно до затверджених правил благоустрою населених пунктів територіальної громади орієнтовно складають: 2208,00 грн. - у перший (стартовий) рік регулювання; Сумарні витрати за 5 років орієнтовно складуть 2208,00 грн. (згідно із М-Тестом) |
У зв’язку з відсутністю суб’єктів господарювання великого підприємництва, що здійснюють господарську діяльність на території Плисківської територіальної громади, розрахунок витрат на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта не проводився (згідно із додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151).
IV. Вибір найбільш оптимального
альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння певного бала |
Альтернатива 1 |
1 - цілі прийняття регуляторного акта, не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) |
Дана альтернатива є неприйнятною через те, що існує пряма вказівка Закону України «Про благоустрій населених пунктів» про необхідність розв’язання подібних проблем, саме за допомогою прийняття регуляторних актів |
Альтернатива 2 |
2 - цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними) |
Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково |
Альтернатива 3 |
3 - цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть) |
Цілі прийняття проекту рішення «Про затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Плисківської територіальної громади» можуть бути досягнуті майже повною мірою. Даними Правилами буде чітко визначено права і обов’язки суб’єктів у сфері благоустрою, розмежування відповідальності між суб’єктами господарювання, населенням та органом місцевого самоврядування |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 3 |
Держава:
Громадяни:
Суб’єкти господарювання: Чітке визначення прав та розподіл обов’язків у сфері благоустрою між громадянами, органами влади, установами, організаціями і суб’єктами господарювання |
Держава: Витрати, пов’язані з підготовкою регуляторного акта та його офіційним оприлюдненням в друкованому засобі масової інформації (орієнтовно 10 000,00 грн.) Громадяни: Витрати на виконання обов’язків відповідно до затверджених правил благоустрою населених пунктів територіальної громади Суб’єкти господарювання: Витрати на виконання обов’язків відповідно до затверджених правил благоустрою населених пунктів територіальної громади орієнтовно складають: 2208,00 грн. - у перший (стартовий) рік регулювання; Сумарні витрати за 5 років орієнтовно складуть 2208,00 грн. (згідно із М-Тестом) |
При виборі зазначеної альтернативи буде максимально досягнуто цілі державного регулювання |
Альтернатива 2 |
Держава: Відсутність витрат на здійснення контролю за дотриманням норм у сфері благоустрою та організацію робіт та заходів з благоустрою населених пунктів територіальної громади а також відновлення об’єктів благоустрою (економія місцевого бюджету становить орієнтовно 1000,00 тис. грн.) Громадяни: Залучення в розвиток інфраструктури територіальної громади бюджетних коштів у розмірі 1000,00 тис. грн., які мали б бути спрямовані на здійснення контролю за дотриманням правил благоустрою Суб’єкти господарювання: Об’єм інвестувань на розвиток інфраструктури територіальної громади за рахунок бюджетних коштів орієнтовно становить 1000,00 тис. грн., які мали б бути спрямовані на здійснення контролю за дотриманням правил благоустрою |
Держава: Витрати на проведення роз’яснювальної роботи серед мешканців територіальної громади та суб’єктів господарювання, що провадять діяльність на її території. У разі невиконання заходів з благоустрою мешканцями територіальної громади та суб’єктами господарювання, що провадять діяльність на її території, заходи щодо утримання об’єктів благоустрою будуть здійснюватися за рахунок місцевого бюджету Громадяни: Витрати на виконання заходів щодо утримання об’єктів благоустрою за власний рахунок Суб’єкти господарювання: Витрати на виконання заходів щодо утримання об’єктів благоустрою за власний рахунок |
У разі невиконання заходів з благоустрою мешканцями територіальної громади та суб’єктами господарювання, що провадять діяльність на її території, заходи щодо утримання об’єктів благоустрою будуть здійснюватися за рахунок місцевого бюджету. Цілі державного регулювання можуть бути досягнуті частково |
Альтернатива 1 |
Держава: Відсутні Громадяни: Організація роботи та заходів з благоустрою населених пунктів територіальної громади, а також відновлення об’єктів благоустрою за рахунок місцевого бюджету Суб’єкти господарювання: Організація роботи та заходів з благоустрою населених пунктів територіальної громади, а також відновлення об’єктів благоустрою за рахунок місцевого бюджету |
Держава: Організація роботи та заходів з благоустрою населених пунктів територіальної громади, а також відновлення об’єктів благоустрою за рахунок місцевого бюджету становить орієнтовно 988,9 тис. грн. Громадяни: Неможливі витрати на покращення санітарного стану через брак фінансування з місцевого бюджету Суб’єкти господарювання: Можливі витрати на покращення санітарного стану через брак фінансування з місцевого бюджету |
При виборі зазначеної альтернативи сільська рада не зможе за допомогою сучасних важелів регулювати відносини у сфері благоустрою, забезпечувати охорону прав та інтересів громадян – жителів населених пунктів територіальної громади |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/ причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 3 |
Цілі прийняття проекту рішення «Про затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Плисківської територіальної громади» можуть бути досягнуті майже повною мірою. Даними Правилами буде чітко визначено права і обов’язки суб’єктів у сфері благоустрою, розмежування відповідальності між суб’єктами господарювання, населенням та органом місцевого самоврядування
|
Внесення змін до чинного законодавства |
Альтернатива 2 |
Цілі державного регулювання можуть бути досягнуті частково. Балансу інтересів досягнути не можливо |
У разі невиконання заходів з благоустрою мешканцями територіальної громади та суб’єктами господарювання, що провадять діяльність на її території, заходи щодо утримання об’єктів благоустрою будуть здійснюватися за рахунок місцевого бюджету
|
Альтернатива 1 |
Цілі державного регулювання не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) |
Неможливо вирішити питання стосовно усних та письмових скарг від фізичних осіб щодо створення стихійних сміттєзвалищ на територіях загального користування (парки, провулки, прибудинкові території) |
V. Механізми, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми
Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати визначену проблему:
За загальними правилами, встановленими Законом України «Про благоустрій населених пунктів», утримання у належному стані об’єктів благоустрою власними силами або шляхом залучення на конкурсних засадах інших установ, організацій, здійснює балансоутримувач.
Підприємства, установи, організації, які розміщуються на території об’єкта благоустрою, можуть утримувати закріплену за ними територію.
Межі та режим використання закріпленої за підприємствами, установами, організаціями території визначають відповідні органи державної влади та Плисківська сільська рада залежно від підпорядкування об’єкта благоустрою або власник, якщо територія перебуває у приватній власності.
Порядок розподілу обов’язків між підприємствами, установами та організаціями і громадянами щодо організації утримання належних їм, закріплених та прилеглих територій у належному санітарно-технічному стані базується на принципі, коли кожна особа зобов’язана утримувати у належному стані територію, право користування якою їй надано законним порядком (договором) у визначених межах зон відповідальності.
Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:
Розробка проекту рішення Плисківської сільської ради «Про затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Плисківської територіальної громади» та аналізу регуляторного впливу до нього.
Оприлюднення проекту разом з АРВ та отримання зауважень та пропозицій.
Підготовка експертного висновку відповідальної постійної депутатської комісії сільської ради щодо відповідності проекту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Отримання пропозицій щодо удосконалення проекту рішення від Державної регуляторної служби України.
Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії сільської ради.
Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.
Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.
Інші процедури.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати
або виконувати ці вимоги
Виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги, оцінюється вище середнього.
Питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, складає 100 відсотків, тому здійснюється розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва). Тест малого підприємництва (М-тест) – додаток 1 до АРВ (додається).
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Запропонований термін дії акта:
Правила благоустрою території населених пунктів Плисківської територіальної громади будуть діяти до повного вирішення проблеми, визначеної у розділі І цього аналізу регуляторного впливу та досягнення поставлених цілей або до внесення змін до нормативно - правових актів у сфері благоустрою населених пунктів.
Обґрунтування запропонованого терміну дії акта:
Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється до прийняття нових нормативно - правових актів у сфері благоустрою населених пунктів або до повного вирішення проблеми та досягнення поставлених цілей регулювання. У разі потреби до нього будуть вноситися зміни та доповнення за підсумками аналізу відстеження його результативності.
При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситися відповідні коригування. Ризик зовнішніх чинників даного регуляторного акта відсутній, оскільки його впровадження відповідає чинному законодавству.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
№ з/п |
Назва показника |
Одиниця виміру |
Прогнозне значення показника |
||
2024 |
2025 |
2026 |
|||
1 |
Розмір надходжень до місцевого бюджету, пов’язаних з дією регуляторного акту |
грн. |
Можливі надходження грошових коштів від сплати штрафів за вчинення адміністративних правопорушень у сфері благоустрою |
||
2 |
Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акту |
од. |
46 |
46 |
46 |
3 |
Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акту |
год. |
1 (орієнтовно) |
- |
- |
4 |
Розмір коштів, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта |
грн. |
2208,00 |
- |
- |
5 |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту |
% |
100 |
100 |
100 |
6 |
Зменшення кількості звернень жителів територіальної громади з питань неналежного санітарного стану території |
шт. |
3 |
2 |
1 |
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися виконавчим комітетом Плисківської сільської ради.
Метод проведення відстеження результативності:
Статистичний.
Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:
Статистичні.
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватися через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом.
Періодичне відстеження здійснюватиметься один раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження.
Проведення відстеження результативності буде здійснюватися за допомогою статистичного методу.
Сільський голова |
|
Марина ВІРКО |
|
Додаток 1 до аналізу регуляторного впливу до проекту рішення Плисківської сільської ради Ніжинського району Чернігівської області «Про затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Плисківської територіальної громади» |
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
- Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запланованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 01.10.2024 р. по 01.11.2024 р.
№ з/п |
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1. |
Робочі наради та зустрічі (опитування) |
4 |
Обговорено питання щодо відносин з суб’єктами господарювання у сфері благоустрою |
2. |
Консультації в телефонному та усному режимі |
11 |
Обговорено питання щодо прав і обов'язків суб'єктів у сфері благоустрою, настання відповідальності за невиконання вимог Правил благоустрою |
- Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 46 (одиниць), у тому числі малого підприємництва
5 (одиниць) та мікропідприємництва 41 (одиниці);
питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100,00 (відсотків) (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання» додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).
- Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
№ з/п |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за |
|
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
|||||
1. |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) Формула: кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці |
0 |
0 |
0 |
|
2. |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування Формула: прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва |
0 |
0 |
0 |
|
3. |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) Формула: оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва |
0 |
0 |
0 |
|
4. |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) Формула: оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х кількість процедур технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва |
0 |
0 |
0 |
|
5. |
Інші процедури (уточнити) |
Х |
Х |
Х |
|
6. |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
0 |
0 |
0 |
|
7. |
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
46 |
46 |
46 |
|
8. |
Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7) |
0 |
0 |
0 |
|
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва Розрахунок вартості 1 людино – години: Норма робочого часу на 2024 рік при 40 - годинному робочому тижні - 2086,0 годин. Для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у місячному розмірі з 1 квітня 2024 року становить 8000,00 грн. та у погодинному розмірі - 48,00 грн. (ст. 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2022 рік»)
|
|||||
9. |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання (одноразово) Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм |
1 год. * 48,00 грн. = 48,00 |
0 |
48,00 |
|
10. |
Процедури організації виконання вимог регулювання Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур
|
0 |
0 |
0 |
|
11. |
Процедури офіційного звітування Формула: витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік |
0 |
0 |
0 |
|
12. |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок Формула: витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік |
0 |
0 |
0 |
|
13. |
Інші процедури (уточнити) |
Х |
Х |
Х |
|
14. |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13) |
48,00 |
0 |
48,00 |
|
15. |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
46 |
46 |
46 |
|
16. |
Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15) |
2208,00 |
0 |
2208,00 |
|
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання
суб’єктів малого підприємництва
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:
Плисківська сільська рада
(назва державного органу)
Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництва) |
Планові витрати часу на процедуру |
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) |
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта |
Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання |
Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень |
|||
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання |
0,5 |
48,00 |
1 |
46 |
1104,00 |
|||
|
1 |
48,00 |
1 |
46 |
2208,00 |
|||
камеральні |
1 |
48,00 |
1 |
46 |
2208,00 |
|||
виїзні |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
6. Підготовка звітності за результатами регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
7. Інші адміністративні процедури: реагування на звернення щодо порушень правил благоустрою |
3 |
3 год. * 48,00 грн. = 144,00 грн. |
3 звернення (орієнтовно) |
0 |
432,00 |
|||
Разом за рік |
Х |
Х |
Х |
Х |
3744,00 |
|||
Сумарно за п’ять років |
Х |
Х |
Х |
Х |
18720 |
________
* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.
- Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
№ з/п |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий) |
За п’ять років |
1. |
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
0 |
0 |
2. |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
2208,00 |
2208,00 |
3. |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
2208,00 |
2208,00 |
4. |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва |
3744,00 |
18720,00 |
5. |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання |
25952,00 |
20928,00 |
- Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
На основі аналізу статистичних даних, що надані Плисківською сільською радою визначено, що зазначена сума є прийнятною для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних) заходів не потрібно.
Показник |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
Заплановане регулювання |
2208,00 |
2208,00 |
За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва |
- |
- |
Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва |
- |
- |
Сільський голова |
|
Марина ВІРКО |